Interne segmentatie is de vorming van teams van specialisten voor bepaalde bedrijfsgebieden en bedrijfstakken waarmee het bureau werkt. Deze brancheverticalen werken strikt volgens hun marktsegmenten. Minder dan 10% van de huidige reclamebureaus op de markt is op deze manier gebouwd. In principe werken dezelfde professionals en teams samen met klanten uit een breed scala van industrieën. Enerzijds verbreedt deze “veelzijdigheid” de professionele horizon en stelt u in staat om elk project aan te pakken. Maar tegelijkertijd blijft de kennis van de interne nuances van het promoten van het bedrijf van elke klant oppervlakkig en vertrouwt alleen op externe indicatoren en statistieken. En als een specialist niet wordt ondergedompeld in de specifieke kenmerken van het bedrijf van de klant, leidt dit tot vervaging van het doel van de advertentiecampagne, fouten in strategie en tactiek, en als gevolg daarvan tot ontevredenheid en verlies van de klant. Brancheverticalen: voordelen voor bedrijven en klanten Verdiepen in een specifiek type bedrijf geeft inzicht in hoe verschillende methoden van internetmarketing promotie beïnvloeden en stelt u in staat om de advertentiebenadering van dit bedrijf te veranderen. Als gevolg hiervan neemt de efficiëntie van projecten toe, neemt de klantloyaliteit toe en groeit de winst van het bureau – de belangrijkste indicator van zijn concurrentievermogen. Het belangrijkste voordeel van het bouwen van een verticaal is dat specialisten in een team dat met een of twee bedrijfsgebieden werkt, een duidelijk begrip hebben van hoe digitale marketing werkt in een bepaalde branche. Ze kunnen de klant helpen de juiste doelen te kiezen, hun verwachtingen vorm te geven en de gewenste resultaten te bereiken. Cliënten begrijpen immers niet per se internetmarketing en hebben vaak hun eigen ideeën over de beoordeling van het succes van advertentieprojecten. In e-commerce of onroerend goed worden klantverwachtingen bijvoorbeeld vaak geassocieerd met het aantrekken van gebruikers naar hun bronnen. De klant verwacht een toename van verzoeken of verkopen op basis van de groei van het verkeer. En voor een specialist is de verkeersgroei gewoon verkeer. Als een specialist bekwaam is in deze branche, kan hij de klant overtuigen om de optimale KPI’s, de juiste prioriteiten en verwachtingen van het werken met het bureau te vormen, de juiste tools te kiezen, oplossingen en doelen voor te stellen om optimale resultaten te bereiken, kant-en-klare cases te tonen met vergelijkbare projecten. Hoe bedrijfssegmenten te vormen Zakelijke verticals in een digitaal bureau worden gevormd volgens twee hoofdprincipes:
Alvorens verder te gaan met segmentatie, is het noodzakelijk om de volledige activiteiten van het bureau zorgvuldig te analyseren, van structurele en managementbeslissingen tot eenheidseconomie – de verhouding tussen arbeidskosten en winst van een bepaalde klant of bedrijfssector. Het belangrijkste is om duidelijke, begrijpelijke en haalbare doelen te stellen waarvoor segmentatie wordt gestart. Een van de belangrijkste doelen van het implementeren van bedrijfssegmentatie kunnen zijn:
Planning en distributie van medewerkers Nu de structurele analyse en het stellen van doelen zijn voltooid, is het tijd om tactieken te plannen en middelen toe te wijzen. Gespecialiseerde en kleine bureaus hebben mogelijk maar één verticale klant, zoals degenen die actief zijn in de markt voor juridische dienstverlening. Bij een bureau met meer dan 70 medewerkers volgt de segmentatie het volgende scenario:
Risico’s en eigenaardigheden van het werken met verticals Als u het werk heeft opgebouwd van een bureau voor zakelijke verticals, kunt u met een aantal problemen worden geconfronteerd. Dit zijn de belangrijkste:
Positionering en verkoop Door het werk van een digitaal bureau te segmenteren en verticale marktsegmenten op te bouwen, kunt u uw bedrijf duidelijk positioneren en kunnen klanten een bureau kiezen, niet alleen op basis van beoordelingsgegevens, maar ook op basis van hun belangrijkste specialisatie. Het is voor de hoofden van gesegmenteerde agentschappen en verkoopafdelingen gemakkelijk om duidelijk uit te leggen waarin hun team gespecialiseerd is. Het is noodzakelijk om zoveel mogelijk cases uit prioriteitsbranches in de mediaruimte te publiceren. Dit maakt het voor klanten gemakkelijker om uw bureau te kiezen. Zakelijke voordelen van segmentatie Het bureau krijgt een duidelijke scheiding van bedrijfsprocessen. Hierdoor kunt u de kosten optimaliseren. De arbeidskosten van het hervormen van de structuur betalen zich terug in een periode van 6 tot 12 maanden met de juiste planning. Deze aanpak kan niet worden gerealiseerd zonder een gedetailleerde analyse van de interne structuur. Dit leidt weer tot inzicht in de werkdruk van het personeel en een mogelijke uitbreiding of juist afname van het personeelsbestand. Zo is er bij het aannemen van medewerkers een duidelijk begrip, zowel aan de kant van het bureau als aan de kant van de kandidaat, met welke opdrachtgevers te maken hebben en dienovereenkomstig welke kennis, ervaring en vaardigheden een specialist dient te hebben. Met deze aanpak krijgt de klant een team dat de nuances van zijn bedrijf begrijpt. Al bij de start van de communicatie kan het bureau de juiste KPI’s aangeven, waarover het zal rapporteren. Dit heeft invloed op de prestatie-indicatoren van reclamecampagnes en daarmee op de bedrijfsindicatoren van de klant en zijn loyaliteit aan het bureau. Het definiëren van verticals maakt een correcter gebruik van een breed scala aan SaaS-oplossingen mogelijk. Dit betekent dat u het geld van het bureau en de klant niet uitgeeft aan langdurige en niet altijd effectieve producttesten, maar meteen concrete oplossingen aandraagt.
https://www.webdeveloper.today/2022/04/webdriver-click-and-scroll-to-element.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |